دانیال جون نفس مامان و بابادانیال جون نفس مامان و بابا، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 23 روز سن داره

شازده کوچولوی مامان و بابا

مراسم نون پوشون

1391/9/12 1:02
نویسنده : مامان مرضیه
2,072 بازدید
اشتراک گذاری

دیروز مراسم عزاداری خونه دایی بابا فرزاد بود .سفره علی اصغر هم داشتند .و چون من جزو نی نی های سال اولی بودم دعوتم کردن که برم .همه اونجا بودن مراسم خیلی خوبی بود منم بچه خوبی بودم و مامانی رو اذیت نکردم.

اینا هم دخملهای سبز پوشی که با هام عکس انداختن .خداییش دختر کشم هاااا 

اینم مامان جونم هست (مامان بابا فرزاد)که واسه سلامتیم نذر حضرت علی اصغر کرده بودن.حالا مراسمه بوشهریها هم جریان داره که براتون تعریف می کنم

چون مامانم شیرازیه و تازه توی بوشهر داره زندگی میکنه این مراسما براش تازگی داره و دوست داره ببینه  پس با هم رفتیم.

اول بچه رو می خوابونن بعد حلوا درست می کنن.یه مقداریشو زیر سر نی نی می ذارن(که فقط پدر و مادر نی نی باید بخورن) و بقیشو نگه می دارن واسه بقیه مهمونا.بعد نون می ذارن روی بچه وهمه جمع می شن دورش و شروع می کنن به دعا خوندن .چیزهایی که می خونن اینا هست:

خانومی که مجلس دستشه و دعا میخونه میگه:

پدر و مادر دار                بقیه میگن :    آمین

پدر بزرگ و مادر بزرگ دار                  آمین

خاله دار                                      آمین

دایی دار                                      آمین

عمه دار                                      آمین

عمو دار                                       آمین

و .....

بعد لالایی علی اصغر رو میخونن.آخرش هم واسه سلامتی و آینده خوب  نی نی دعا می کنن. و حلوا پخش می کنن

خلاصه مطلب:

همین کارو با من کردن و کلی برامون دعا کردن و شده بودم نقش اول مراسم هر کسی که از راه می رسید کلی قربون صدقم میرفت .منم یه عالمه براشون می خندیدم و دلبری کردم

اول اینجوری روم نون گذاشتن .همه می گفتن الان گریه می کنه ولی از اونجایی که من بچه خوبی هستم هیچی نگفتم

بعد هم لالایی خیلی قشنگی که مربوط به علی اصغر هست برام خوندن .و مراسم تمام شد

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

مرجان مامان آران
13 آذر 91 14:20
چه مراسم جالبی
ایشالا همیشه سالم باشه گل پسر خوشگلمون


ممنون خاله جون
مامی کتی
16 آذر 91 11:19
سلام و با اجازه
به من هم سر بزنید پشیمان نمی شوید
www.taghvim2000.persianblog.ir




سلام عزیزم سراغت اومدم جالبه.سر فرصت بیشتر بررسیش می کنم
مرجان مامان آران
20 آذر 91 18:17
مامانی کجایییییییی چرا نمیاییییی زود زود بیا خبر بده